Een webshop hoger in Google krijgen is een uitdaging. Concurrentie kan erg sterk zijn. Er zijn talloze factoren die vanuit SEO (zoekmachine optimalisatie) invloed hebben op hoe de pagina’s met producten, je categoriepagina’s of je blog ranken in de zoekresultaten. Toch is je webshop hoger in google krijgen mogelijk. Het vereist alleen aandacht en mogelijk enige investering voor langere termijn.
Meest beïnvloedende factorenEen pagina scoort hoger of slechter in zoekmachine resultaten door een aantal SEO factoren. De belangrijkste zijn:
Verkeer metenOm een webshop hoger in google te krijgen, kan het erg waardevol zijn om te meten hoe de huidige pagina’s presteren. Dit kan bijvoorbeeld met Google Analytics. Kijk naar de bronnen waar huidige bezoekers vandaan komen (bronnen zoals facebook of specifieke verwijzende pagina’s) en probeer hierop in te zetten. Schrijf bijvoorbeeld meer artikels voor een verwijzende website die eerder voor veel relevant verkeer heeft gezorgd. |
https://www.reachdigital.nl/ |
